piątek, 24 lutego 2012

Przyśpiewki góralskie

No cóż chyba większości czytającym na zakończenie każdej przyśpiewki pasowałoby inne słowo, miłej lektury.
        ***
Ej, posadzili bacę
na brzegu Dunajca,
Ej, za pomocą kosy
 obcięli mu...                     ... włosy

        ***
Ej, posadzili bacę
na kamieni kupę
Ej, obchodzili wkoło
 całowali w...                     ... czoło

        ***
Ej, mówił wuj do wuja
- "Ach mój drogi wuju,
Ej, ja wiaderko wody
podnoszę na...                ... schody"

        ***
Co to za gospodarz,
co nie ma chałupy.
Co to za dziewczyna,
co nie daje...                    ... wina.

        ***
Siedziała na dębie
i dłubała w zębie,
a ludziska głupie,
myślały, że w...               ... nosie.

        ***
Maryś moja, Maryś
aleś ty niechluja,
że przy mojej mamie
trzymasz mnie za...          ... ramię.

        ***
Maryś moja, Maryś
pójdź ze mną do lasa,
a ja ci wśród gąszcza
pokażę...                        ... chrabąszcza.

Źródło:
Duzohumoru.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz