piątek, 26 sierpnia 2011

Żyj z pasją, czyli odważ się zmienić swoje życie niezależnie od wieku


Chcielibyście zmienić coś w swoim życiu? Pewnie tak, bo według badań Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz Banku Światowego zadowolenie z życia deklaruje tylko 56% Polaków. Wiele osób jedynie na chęciach poprzestaje, twierdząc, że to już za późno żeby cokolwiek zmienić, że są za starzy, nie mają odwagi i tak dalej. W najbliższym otoczeniu mam przykład w osobie mojej mamy, chciałaby mieć prawo jazdy, na zrobienie, którego zresztą obie z siostrą ją namawiamy, ona twierdzi jednak, że nie da rady, jest już stara, nie będzie potrafić, ale nawet nie chce spróbować.
Niestety jest osobą z typu tych, do których nie trafiają żadne argumenty, po to idzie na kurs, aby się nauczyć, nikt nie wyśle jej od razu na egzamin. Większość osób musi niestety sama sobie uświadomić potrzebę zmiany i wyznaczyć sobie cel i chcieć go osiągnąć, czasem namowy ze strony otoczenia mają odwrotny skutek jak to jest w przypadku mojej mamy, im bardziej ją namawiamy tym bardziej się wzbrania przed czymś, co sama początkowo chciała osiągnąć.
Dla osób twierdzących, że w pewnym wieku nie ma sensu niczego zmieniać bo jest już za późno podam przykład pewnej starszej pani, która zaskoczyła wszystkich w swoim otoczeniu swoją nową pasją. Mowa o Ruth Flowers, która jest najprawdopodobniej najstarszą didżejką świata, ma 71 lat,  swą karierę dzidżejską rozpoczęła 2 lata temu dzięki wnukowi, kiedy to zaprosił ją na swoje urodziny zorganizowane w jednym z londyńskich klubów. Początkowo nawet nie chciano jej wpuścić do środka, nie przypominała przecież typowego klienta takich miejsc, ostatecznie udało jej się wejść. Jak sama mówi: „Kiedy już byłam w środku dosłownie oniemiałam...panowała tam niesamowicie elektryzująca atmosfera! Tak bardzo różniła się od potańcówek i koncertów, na które chodziłam w młodości. Pomiędzy muzyką i światłami panowała prawdziwa osmoza. To dodawało mi mnóstwo energii i sprawiło, że znowu poczułam się młoda!"
Wspomina również, że: "Tamta noc kompletnie zmieniła moje spojrzenie na własne życie. …. jakiś czas potem zostałam zapoznana z młodym francuskim producentem, Aurelienem Simonem. Opowiedziałam mu o wszystkim, a on zdecydował się przyjąć to wyzwanie. Na początku nie miałam pewności, czy to wszystko się uda, ale postanowiłam spróbować. Aurelien … zapoznał z muzyką electro i house. Cały czas ćwiczyłam na nowym sprzęcie. To była fantastyczna zabawa. Dziś wiem, że jestem w stanie rozruszać wszystkie tyłki na parkiecie!" Muzyka Mamy Rock (bo taki Ruth nosi pseudonim) to mocna mieszanka klubowych bitów z domieszką rockowych klasyków, przyjmowana jest na całym świecie z ogromnym entuzjazmem w zeszłym roku odbyła ok. 40 występów. Tu można posłuchać próbki jej możliwości:

Więc jak, przekonałam was, że wiek się nie liczy, jeśli czegoś bardzo się pragnie? Tylko jak to zrobić?
Niedawno ukończyłam kurs „Planowanie własnej kariery zawodowej”, wbrew pozorom nie dotyczył on głównie osób dopiero co wkraczających na rynek pracy i nie traktował jedynie o zagadnieniach zawodowych, na podstawie informacji zdobytych w trakcie kursu zreferuję w jaki sposób zmienić te elementy swojego życia, które nas nie satysfakcjonują. Wprowadzenie takich zmian odbywa się na podstawie poniższego schematu:

I.                    Planowanie zmiany
  1. Zdefiniowanie celu
  2. Ocena ryzyka
  3. Stworzenie planu działania
II.                  Wdrażanie zmiany
  1. Radzenie sobie z emocjami towarzyszącymi zmianie
  2. Zarządzanie czasem
  3. Komunikacja i wizerunek
Aby nie przedłużać więcej informacji na temat poszczególnych punktów będzie można przeczytać w kolejnych wpisach.

Źródło:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz