środa, 24 sierpnia 2011

Wyprawka dla maluszka

Jestem właśnie na etapie kompletowania wyprawki dla mojego szkraba, dla ułatwienia sobie sprawy postanowiłam stworzyć listę rzeczy potrzebnych dla dziecka i dla mnie od momentu porodu. Listę tworzyłam dość długo, bo weryfikowałam ją na podstawie wielu źródeł: poradników, forów internetowych, rozmów z mamami z mojego otoczenia, postanowiłam się nią podzielić, aby ułatwić życie tym, którzy również borykają się z takim problemem. Lista przygotowana jest w formie tabelki więc można ją wydrukować i odhaczać co już zostało kupione, uwierzcie mi to znacznie ułatwia życie.



szt.
jest?
pieluchy i pościel


pieluszki tetrowe
10

pieluszki jednorazowe
2 op. 
kocyk polarowy (cieńszy)
1

kocyk grubszy
1

rożek
1

materacyk do łóżeczka
1

komplet pościeli
1

poszewki na pościel
2

prześcieradło z gumką
2

Ochraniacz na łóżeczko
1

ceratka do łóżeczka
2

ceratka do wózka
1

do higieny


mydełko Bambino/ płyn do kąpieli
1

szczoteczka do włosków z miękkiego naturalnego włosia
1

nożyczki do paznokci 
1

spirytus do przemywania pępuszka 70%
1

Płatki mydlane
1
proszek do prania Lovella
1

balsam/oliwka dla niemowląt
1

ręczniki z kapturkiem
2

termometr kąpielowy do wody
1

krem do pupy - sudocrem
1

chusteczki nawilżone dla dzieci
1

 waciki i patyczki z wacikami dla dzieci
1

jałowe gaziki
1

 termometr elektroniczny
1

 gruszka do nosa
1

 sól fizjologiczna
1

 herbatka HIPP z kopru włoskiego
1

Krem do buzi (zima)
1

podkłady do przewijania
30

Szczoteczka do mycia butelek
1

akcesoria


przewijak miękki/ na łóżeczko
1

łóżeczko
1

wózek
1

fotelik samochodowy
1

 torba z przegródkami na spacer
1

Smoczek do uspokajania
2

Łańcuszek do smoczka
1

Termoopakowanie
1

wanienka
1

karmienie


buteleczka szklana do mleka 125 ml
1

buteleczka plastikowa 125 ml
1

Smoczek do płynów (0-3 m)
2

Smoczek do mleka (0-3m)
2

ubranka


kaftanik z długim rękawem rozm. 56-62
po 4

body z krótkim i długim rękawem rozm. 56-62
po 4

śpiochy/pajacyk rozm. 56-62
po 4

czapeczka cieńsza
2

czapeczka wełniana
1

skarpetki
3 pary

śliniaczek
2

kombinezon gruby rozm. 56-62
1

rękawiczki
1

sweterek
2

szaliczek
1

niedrapki
1

dla mamy:


wkładki laktacyjne
1

laktator/odciągacz pokarmu
1

krem Bepanthen/ inny na pękające brodawki
1

stanik do karmienia
2

koszula nocna rozpinana do karmienia
2

podpaski duże
1

wkłady poporodowe
10


Mój maluszek urodzi się pod koniec października dlatego na liście znalazł się szalik, kombinezon, rożek, jeśli dziecko ma się urodzić latem nie trzeba mu tego kupować od razu bo i tak wyrośnie.
Co do pieluszek tetrowych jeśli ma się zamiar używać tych jednorazowych to tetrowych wystarczy kupić 10 szt. będą służyć do ochrony Twojego ubrania gdyby maluszkowi się ulało. Jeśli nie chcesz używać pieluch jednorazowych, to tetrowych trzeba kupić około 50 szt.
 Jeszcze kilka słów na temat ubranek, nie ma sensu kupować zbyt wielu w jednym rozmiarze, bo niemowlę szybko rośnie, a poza tym i tak pewnie odwiedzający znajomi przyniosą w prezencie niejeden kaftanik czy body.
 Teraz wystarczy gnać do sklepu i nabyć to wszystko, oj mój portfel przeżyje ciężkie chwile. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz